Егер сіз 11 жастан 15 жасқа дейін болсаңыз, онда психологтардың пікірінше, сіз өзіңіздің құрдастарыңызбен қарым-қатынаста белгілі бір мінез-құлық стилін қамтитын өзіңіздің моральдық кодексіңізді қалыптастырдыңыз. Серіктестіктің бұл кодексі А. Дюмнің "Үш мушкетер" кітабы сияқты халықаралық деп саналады. Оны кейде "барлығы үшін және бәрі бір үшін" деген ұранмен жасөспірімдер романы деп те атайды. Мысалы, Англия психологтары кең сауалнама жүргізіп, достықтың жазылмаған негізгі ережелерін белгіледі. Оларды достарыңызға қойылатын талаптармен салыстыруға тырысыңыз.
Сонымен, біріншісі-өзара қолдау. Содан кейін қажеттілік туындаған кезде көмек, бір-біріне деген сенім және оған деген сенім, достарды олардың жоқтығында қорғау, досының жетістіктерін қабылдау, қарым-қатынастағы эмоционалды жайлылық. Сондай-ақ, сенімді құпияларды сақтау, досыңызды бөтен адамдармен сынға алмау, басқа достарына шыдамды болу, қызғаныш білдірмеу және досыңыздың басқа жеке қарым-қатынасын сынға алмау маңызды. Досыңыздың ішкі әлемін және оның автономиясын құрметтеу үшін тітіркендірмеу және үйретпеу керек.
Бір қызығы, адамның өзі бұл ережелерден жиі бас тартады, бірақ достарынан мұндай Кодекстің қатаң сақталуын күтеді.
Қатты жақтаулар емес пе?
Жақын, адал дос табу үшін біз достарды жиі ауыстырамыз. Бұл жерде табиғи емес ештеңе жоқ. Біз достардан ұқсастық, түсіну және өз тәжірибеміз бен көзқарастарымызды қабылдауды іздейміз. Сондықтан біздің достар кейде ең жақсы психотерапевт және діни қызметкер болады. Олар өздерін жақсы түсінуге ғана емес, сонымен қатар өз Күштеріндегі белгісіздікті, шексіз күмәнді жеңуге, өзін жеке сезінуге көмектеседі. Біз бәрімізге қарамастан, бізді жақсы көретін және бағалайтын түсінікке ұмтыламыз.
Көбінесе біз қарама-қарсы мінезі бар дос іздейміз, мүмкін, жетіспейтін ерекшеліктерді өтейміз.
Сізге өмір бойы сізбен бірге болатын адал, адал достар тілеймін. Достарыңызға мұқият болыңыз, өйткені бұл тағдырдың сыйы. Ешқашан дос іздеуден үміт үзбеңіз. Өйткені, кейде айналаңызға мұқият қарау жеткілікті.
Ал жасөспірім өседі, өседі,
бірақ әлі өскен жоқ,
Ол өзін жеңе алмайды
күлкі де, күлкі де, көз жас та емес.
Тәрбиешілер қалайды,
одан басқалардың ұқсастығын алу үшін,
олар жолға шығарды, -
Бірақ жасөспірім аяғын ойлағысы келмейді…
Жак Превер
Жасөспірімнің басталуы, "өтпелі" жас әрдайым дерлік ата-аналар қорғайтын балалар ұғымдары мен ойындар әлемінен ересектер проблемаларының ыңғайсыз әлеміне көшуді білдіреді. Және, сол балалық шақта бір рет және мәңгілікке орын алған сияқты, бұрынғы әлем енді қайтадан іздестірілуі керек, тіпті оны жеңіп алу керек, тіпті сізде бұл жерде орын жоқ сияқты…
Кенеттен, бір сәтте сіз сыртқы әлемнен басқа, ішкі, терең, белгісіз екенін түсінесіз. Ең қызықты, бірақ кейде ауыр процестердің бірі-өзін-өзі тану процесі басталады. Кім? Қандай? Мен басқалардан несімен ерекшеленемін? Басқа адамдар мені қалай көреді? Мен туралы не ойлайды? Мені қабылдай ма? Мен үшін не маңызды? Мен басқа адамдардан не алғым келеді? Мен не кешіре аламын, не істей алмаймын? Менің мақсаттарым қандай?
Мүмкін, бұл сұрақтар алғаш рет жасөспірімде осындай өткірлікпен туындайды.
Мен жалғызбын, мені ешкім түсінбейді. Мен қайталанбас, ерекше және ешкім менің бастан кешкенімді сезіне алмайды, мен бастан кешкенімді сезіне алмайды.
Балалық шақта бәрі түсінікті болды. Мен ғаламның орталығы сияқтымын, анам мен әкем мені жақсы көреді және бәріміз мәңгі өмір сүреміз. Содан кейін көрсетіледі, ол барлық бір мәнді бұл әлемде, мен бағалауға, оны кейде қиын деп сенеміз бөлуге барлық ақ және қара, қарапайым, түсіну, не жақсы, не жаман. Маяковскийдің сол атпен жазылған Балалар өлеңі жақсы мен жаманның жеткілікті өлшемі бола бермейді. Ересектер өздерінің тәжірибесі мен бейімделу қабілетімен жас максимализм туралы және реңктерді ажырату қажеттілігі туралы айтады. Бірақ жастық шақта көру басқаша: достық-мәңгі, махаббат-табытқа дейін, өмірде бәрін сынап көру керек, ал бізбен бірге емес-бізге қарсы.
Бұл жасөспірімде өзін-өзі сезінуі мүмкін. Бір кездері осы кезеңнен өткен ересектер қазір оны өмір сүрген жылдар мен тұжырымдардың биіктігінен бағалайды. Бірақ бұл тәжірибе бірден келмейді.
Бірақ ересектер көбінесе бізді қандай әмбебап проблемалар мазалайтынын түсінбейді! Олар өздерінің жабық скучно әлемінде отырады-үй, жұмыс-және бұл өмір деп ойлайды. Бірақ ересек ОСЫ ӨМІР, оқиғаларды, болуы мүмкін орталығында барлығы, бүкіл өзінің қарым-қатынасы…
Ересектерде күлімсіреуді тудыратын нәрсе, олар ғылыми тұрғыдан "жастық максимализм" және "жасөспірімдердің эгоцентризмі" деп атайды, бұл жас үшін норма.
Өз ойларының пайда болуы жасөспірімнің ойлауы басқа адамдардың пікірлерін сыни тұрғыдан бағалауға, келісуге немесе талқылауға, өз логикасын басшылыққа ала отырып, тұжырымдарын жасауға мүмкіндік болған кезде жаңа деңгейге көтерілгенін білдіреді.
Әрине, жасөспірімдердің көптеген тұжырымдары өте қарама-қайшылықты, ал жасөспірімдердің өз идеяларын қолдайтын қызығушылығы мен категориясы ересектерді тітіркендіруі мүмкін... және жасөспірімдер ересектердің тәкаппарлығы, сыпайылығы, білімділігі мен сөз тіркестерін тітіркендіруі мүмкін "Ия, сіз не түсінесіз? Мені үйреткен жоқ!".
Міне, келіспеушіліктің басталуы, түсінбеушілік Сезімі ... бір сөзбен айтқанда, ұрпақтар қақтығысы. Әрбір жеке жағдайда, егер кем дегенде бір жағы оған ұмтылса, бұл толықтай шешіледі.